Högskoleprovet

I lördags bar det av mot en plats jag trodde jag hade lämnat för evigt, till en plats där varje vrå är utforskat, alla platser besökta och favorittoaletten är utsedd.
Jag var tillbaka i Richard Steffen huset, det var dags att skriva Högskoleprovet.

Ett gäng golänningar i varierande åldrar hade samlats för att göra sitt bästa i fyra olika övningar ORD/NOG/DTK/ELK.

Men skillnaden från mina tre tidigare år mot i lördags var stor. Den största skillnaden var dock att antalet droganvändare sjönk med uppskattningsvis 80%
Men även den totala kännslan av mognad föll över mig och jag kände mig för första gången vuxen.

Själva provet gick som väntat och det bjöds inte på några större överaskningar och det mest spännande som hände under dagen var att någon idiot glömde att slå av sin mobiltelefon under ett av proven och helt plötsligt skreks det från någons ficka "KAKA" man blir så trött på folk som inte slår av sina mobiler.

Vad jag sedan fick för snitt vet jag inte ännu men jag fick 77p vilket hade gett mig 1,2 i höstas.
Årets högskoleprov fick mig att fundera på om jag verkligen är släkt med min bror som fick 92 en FÖRSÄMRING med 3 poäng från förra gången...

Kommentarer
Postat av: Jasmine

Haft en bra dag? :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback