En dag på max...

Mobilen ringer klockan är 11:20 jag och Julia ligger fortfarande i sängen och sover. Julia räcker mig mobilen Max står det i displayen. Ruskar om huvudet en snabbis för att låta pigg, svara och så var det ännu en arbetsdag på max...

Jag får instruktionerna att jag kan börja så fort jag vill och kan och att jag troligtvis skall jobba fram till fyra tiden. Okej tänker jag det borde bli en slapp dag med lättförtjänta pengar. Sällan har jag haft så fel.
När jag stämplar ut igen är klockan halv sex och jag har bara ätit frukost på hela dagen och den åt jag halv tre.

När jag kom till max så öppnade Malin (dagens chef) dörren och sa till mig att jag skulle ha kassa och ansvar för serveringen. Okej tänkte jag, hur svårt kan det vara. Jag bytte om räknade kassan, tvättade händerna och stämplade in kl 11:50 och började ta de första kunderna sedan rullade det bara på. Jag hann gå ut i serveringen en gång en liten stund blev jag satt att stå i dressen (där man lägger på alla sallad, tomat, dressing m.m på burgarna) sedan var det tillbaka till kassan och innan jag visste ordet av så stod jag i Driven och där fick jag sedan stå resten av dagen och aldrig förr har jag varit med om att det ko så många bilar på en och samma gång.
Sedan fick jag äntligen rast vid halv tre tiden och äntligen fick jag äta min efterlängtade frukost bestående av spagetti och köttbullar (gårdagens matlåda som jag glömde i lägenheten) och nu tänkte jag att det väll ändå skulle lugna ner sig. Dessutom skulle jag ju bar jobba en timme till när jag kom tillbaka efter rasten.
Men nej, så blev det inte.

Efter rasten var det tillbaka in i driven där jag stod tills jag slutade vid halv sex. Då hade jag sålt för grymt mycket pengar (tror inte att jag får säga hur mycket) hade en hel hög med rikskuponger som skulle räknas och massor av kontokvitton liggandes över allt.
De två sista sakerna någon sa till mig innan jag gick var.
"Du lät faktiskt lite trött när jag ringde"
"Så du hade räknat med att vara ledig idag, det får man inte vara här. Det lär du dig snart"


Så var ännu en arbetsdag på max till ända. Imorgon börjar jag mina två veckor med endast kvälls- och nattpass då jag på dagarna skall gå en kurs i drinkblandning och ansvarsfull alkoholhantering tillsammans med
Kristian


Kommentarer
Postat av: :-)

Kan upplysa om att det låter precis som vissa dagar man varit med om, fast på McDonalds...

2008-04-14 @ 17:58:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback