Vikariat

Igår kväll blev det klart - Mitt första vikarieuppdrag, min första insatts för samhället, skulle äga rum under nästa vecka. Jag skall rycka in för Olof på förskolan Blacku (tror jag det heter) på Högbyskolan. Jag fick mitt schema och jag ställde in mig på vikariepremiär.

Mentalt, fysiskt och planeringsmässigt ställde jag in mig på att jag inte skulle göra någon vikarieinsatts fören dess. Döm av min förvåning då jag ikväll mottog ett telefonsamtal från allas vår älskade Jane Wiman, som talade om för mig att jag skulle infinna mig på Romaskolan imorgon klockan 8:20 för att vara idrottslärare.

Hur skall det gå, nu hinner jag ju inte mentalt ställa om för att vara på G imorgon. Jag som dessutom var beredd att göra premiär med några småbarn där jag egentligen inte behöver göra så mycket i början, jag är ju inte ensam. Men nu är det bara jag, jag och mina högstadieelever från Roma. Hur skall det här gå?

Vill även erkänna en viss avundsjuka mot Kristian Hederfeld som tillbringade dagen som idrottslärare på Klinteskolan. Klinteskolan, den enda skolan jag egentligen vill till, skolan som fostrade mig till den jag är. Skolan som gjorde mig till människa. Mitt Hogwarts. Jag funderar på att åka dit imorgon mellan någon av mina lektioner och tala om för dem att de skall anlita mig istället för den där stroppen Kristian.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hihi. Det grymmaste hade varit om vi båda jobbade på Klinte:P..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback