Tack & Förlåt fest...

Igår var det dags för någonting som jag har planerat sedan maj ungefär.  För att alla skall förstå vad jag talar om så skall jag ge en liten kort förhistoria.

När jag skulle börja mitt tredje år på gymnasiet var det också dags att ta körkort. Det artade sig så att jag gick på en teorikurs en gång i veckan. Enda problemet var att när lektionen var slut hade bussarna till Väte slutat gå - Jag behövde en sovplats.
Jag frågade min gamle gode vän Kristian Hederfeld om jag kunde sova hos honom och Niklas. Svaret jag fick var självklart. På frågan om de ville ha någon typ av ersättning svarade han, "Du kan betala i Natura..."
    Så började det. Sedan blev det så att jag blev kvar där andra gånger också och blev lite av en inneboende, eller hund, hos dem.

Därför kände jag att jag på något vis ville tacka för det och bjöd därför Kristian och Niklas på Pizza på Sunes Elefant.

Därefter väntade förfest hos Nadja och sedan utgång.

Hos Nadja träffade vi en skön kille från Lärbro som jag inte riktigt kommer ihåg vad han hette men det spelar ingen roll, för oss kommer han alltid att vara "målarn". Killen som Kristian trodde skulle vara dryg och jobbig och bara vilja slåss. Men som visade sig vara riktigt trevlig och rolig. Hans absolut bästa egenskap var att han uppskattade min och Kristians humor och replikerna från Hata Göteborg "Ja tyckerrr inte åm maajs".

Tyvärr tog det sin lilla stund att komma ut då vi fastnade hos Sofia på vägen men vid halv två gjorde jag och Kristian entré på Hamnplan 5 (Vart Niklas tog vägen är och kommer förbli ett mysterium)

Vid fyra halv fem kom jag in genom dörren hos Nadja igen och lade mig på en madrass med en filt som tog slut vid knäskålarna för att sova.


Poäng: 4,5 - En riktigt kul kväll, kändes som back in the good old days igen. Det som gör att den inte kommer upp i en fullpott var att vi egentligen aldrig kom ut på krogen.

Till sist finns det egentligen bara en sak att säga: Kristian, Niklas Tack & Förlåt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback