Kent gör ett nytt mästerverk

I fredags kom den äntligen (fem dagar innan det utannonserade datumet)

Självklart talar jag om Kents nya album - Tillbaka till samtiden.

När jag på kents hemsida i vintras läste att de skulle släppa ett nytt album hoppades jag innerligen på ett nytt "Du och jag döden" men så blev det inte.
    Först var "Tillbaka till samtiden" lite av en besvikelse, inga ordentliga refränger att sjunga med i, gitarrerna var utbytta mot synther, Jockes sång var för mixad. Hela albumet var för synthigt.

Men desto mer jag har lyssnat på albumet desto mer har jag insett att det är ett mästerverk som nu har anlänt till Sveriges skivbutiker.

albumet innehåller låtar som sätter sig direkt, den har låtar som kräver några lyssningar och den har låtar som aldrig vill sluta att överraska lyssnaren. Tillbaka till samtiden är ett mästerverk.
Vid första anblicken är det kanske inte ett typiskt kentalbum, men under ytan finns allt det typiskt "kentiga" där. De fenomenala texterna, gitarrerna är fortfarande med och det lite tonårsdeppiga. Men det märks att killarna blivit äldre och mognare.

Tillbaka till samtiden går helt klart in på tom tre av kents album, har däremot lite svårt att bestämma om det är det här albumet eller Vapen & Ammunition som skall in på en andra plats efter Du & Jag döden.

Bästa låt (just nu): LSD någon?
Sämsta låt: Ensammast i Sverige var en besvikelse, hade väntat mig något i stil med "Mannen i den vita hatten (16år senare) och 747


image14

Låtlista:
1. Elefenter
2. Berlin
3. Ingenting
4. Vid din sida
5. Columbus
6. Sömnen
7. Vy från ett luftslott
8. Våga vara rädd
9. LSD, någon?
10. Generation ex
11. Ensammast i Sverige

Kommentarer
Postat av: Anonym

rock läste jag ngn stans!? de måste ju vara emo-pop eller kanske indie...

2007-10-19 @ 23:03:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback