It most have been lumpen, but it's over now...

Precis så ligger det till, 11dagar långt blev mitt lumpenäventyr sedan fick jag inte vara kvar längre, Hampus Hägg lyckades med "bedriften" att bli utslängd från lumpen.

Men jag provsmakade åtminstone lumpen livet, ungefär som man provsmakar snittarna på Ica Maxi och konstaterar att de var goda men jag kommer aldrig orka göra såna här hemma.
´
Men de här 11 dagarna bjöd ändå på mycket kul och ett gäng citat som jag tänkte återge här. Några kommer att vara totalt ofattbara för den som aldrig varit i lumpen, andra kommer jag försöka mig på att ge en förklaring till, någon kanske inte behöver någon förklaring.

  • Chilla lite sådär
  • Chilla med grillen
  • EN MINUT KVAR, EN MINUT KVAR
  • Det här är så jävla IG
    - Kaptenen blir arg när vi håller på att montera handgranater och alla inte är tillbaka i tid efter rasten. Han ställer sig då upp på borden, skriker att det här är så jävla IG och börjar sparka på handgranaterna som träffar några i magen innan han hoppar ner och stormar ut ur rummet.
  • Vadå sköt vi med skarp ammunition?
    - En kommentar som fälldes i matkön efter första dagen på skjutbanan med just skarpammunition.
  • Jag körde på den här stilen. Sikta Andas Blunda Skjut
    - En kommentar som fälldes lite senare samma kväll
  • Tja, jag är här nu!
    - Någon (påstås vara jag) skulle anmäla sig till Adjutanten som har graden kapten. Ett tips till alla som någon gång skall anmäla sig till en kapten. Säg inte "Tja, jag är här nu!
  • Ehh hörre du!
    - "Luleå" Villa prata med våran löjtnant. Ett till tips till alla som någon gång skall göra lumpen. Om det är opopulärt att säga "Tja, jag är här nu! Till en kapten så är det ännu värre att säga "hörre du" till en löjtnant med mindervärdeskomplex.
  • Har ni sett min winegumpåse!
    - En desperat man på jakt efter sin godispåse i tre dagar... Ja, jag erkänner det var jag! Jag ville ha godis!!!
  • Först skall vi ha för, sen skall vi ha efter-för hos dig och så efterfest hos mig!
    - Någon börjar bli festsugen efter två veckor i lumpen.

PS. Kristian, jag förväntar mig att jag nu skall klättra på din lista igen när jag är back-on-track. DS


Kommentarer
Postat av: Gubbe

Jaha, du hade tur som slapp undan med elva dagar. För en annan tog det ett år innan friheten kom. Och det var det inte värt, men det handlade ju om att stå ut och inte att trivas. Ha de!

Postat av: ...

Törs man fråga hur du lyckades bli utslängd från lumpen..?

2007-11-17 @ 20:02:10
URL: http://neakarlsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback