Miss Li

Skulle vilja tillägna ett blogginlägg till en artist som jag tycker har fått aldeles för lite uppmärksamhet i musiksverige så här i början av det nya året.

Miss Li.

Hon släppte i slutet av 2006 sitt första album Late night heartbroken blues.

Miss Li har en lite annorlund musikstil vilket jag tycker om i dagens samhälle där allt skall låka i princip likadant. Se bara på Den vinnande låten i melodifestivalen, Worrying Kind som låter precis som en av låtarna i Den där Mary, My rosemarry goes. Eller Scissor Sisters låt, She's my man som är en direkt rippof av Elton Johns I'am still standing.

Nej Miss Li är ny. Det är en blandning av jazz, blues och pop huvudsakligen, men jag är säker på att det går att hitta flermusikstilar i hennes musik.


Och tillskillnad från många artister skriver hon lite underhållande texter också. Som den här textraden ur låten "Late night heartbroken blues"

and he said something like this:
sure babe, I´ll take you home
but in the morning you´ll be on your own again

and I said:
well honey that´s ok
and I don´t really care if you are straight or gay
as long as
you make my day

Jag rekomenderar henne starkt. Gå in på
www.missli.se eller http://www.myspace.com/experiencemissli

(Nu kommer jag säkert återigen bli anklagad för att ha lite udda musikstil och någno kanske till och med säger att jag bara lyssnar på "tjejmusik" men någon skall göra det också, hur skulle världen annars se ut?)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback