Melodifestivalen

I går gick andra chansen av stapeln i Nyköping. Det blev fiasko!

Ingen av dom låtar som jag hejade på gick vidare. De klarade sig knappt vidare från kvartsfinalen!

I första kvarten hejade jag på Elin Lanto mot Fame Jessica - Hur Fame Jessicas låt kunnde gå vidare är för mig ett mysterium.

Sedan vad det dags för flickidolen Jimmy Janson. För mig var allt annat än att han skulle gå vidare totalt omöjligt. Men Nej! Inte heller här fick jag rätt. Istället gick en av de sämsta låtarna i hela andra chansen vidare.
Sanna Nielsen.

Nu kom den uppgörelse som var den jag brydde mig minst om. Bägge låtarna var relativt bra. Men eftersom jag har en förkärlek till Uno Svennsingsson låg min röst där. Trotts att det såg ut som om Caroline Af Ugglas hade klätt Irma.

    MEn inte heller här gick min låt vidare. Men nu var det åtminstonde inte en låt som jag hade totalsågat.


Nu låg hela mitt hopp hos Magnus Uggla. Och efter det att jag hade hört Nannes låt stod det helt klart för mig att om den låten gick vidare skulle det vara lika stort fiasko som att Addis Black Widow överhuvudtaget kom med i festivalen.
    Och för en gångs skull fick jag som jag ville. Kung och fosterland fick gå vidare till semin.

Nu var det dags för kampen mellan Sanna och Jessica. Och nu var det pest eller kolera (men då vill jag påpeka att kolera är en sjukdom som vi idag kan bota) och därför gick koleran Sanna vidare.
    Men den matchen fann jag mindre intresse i. Hela jag var fullt koncentrerad på Ugglas match.

Men som ni antagligen vet fick jag inte heller här med min låt. Uggla blev slagen. Trots sin uniform.

Det som känns bra med att dessa två låtar gick vidare är att min favorit i finalen inte fick något nytt hot.

I Finalen hejar jag på Andreas Johnsson, kanske inte så mycket för låten som för rätvisan. För hade det varit någon rättvisa så hade han vunnit förra året och vi hade haft en Eurovision final i sverige. Men nu var Carola med, med en låt som ingen ens minns hur den går.
Men jag kommer inte att sörja om The Ark går vidare, men jag är tveksam till om världen är redo för dem.
    Den låt som jag tror skulle fungera bäst i Eurovision är Sebastians. Men jag tycker inte att den håller samma klass som Andreas och The Ark.

Alltså kommer jag att fira med champagn om någon av dessa tre vinner. Annars kommer jag att sörja med samma dryck.


Kommentarer
Postat av: Jag minns Carola

En evighet.. En kort sekund..

2007-03-05 @ 09:23:36
Postat av: Anonym

hallerii

2007-03-05 @ 11:59:27
Postat av: Anonym

hampa hampa!!

2007-03-05 @ 11:59:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback