Måndagsmorgon utan lektion...

Sitter i skolan och fick för en halvtimme sedan reda på att jag inte skall ha någon lektion fören vid klockan 12:30 ungefär.
Läreren för retoriken (Jenny Staffansdotter) är sjuk igen. Alltså var det helt onödigt att ägna hela helgen åt att komma på ett tal tills idag. Istället kunde jag ha gjort klart mitt projektarbete och plugga till idrottsprovet imorgon. Men nej, jag väljer att skriva ett tal, ett tal jag inte kommer att ha någon nytta av fören om 14 dagar.

Ibland undrar man vad man har gjort för ont för att förtjäna sådna här straff.

Nu kanske någn tänker: Men du kan ju göra klart projektarbetet nu, eller plugga på idrottsprovet. Men nej, det kan jag inte eftersom måndagar vanligtvis är dagar då jag inte har någon fritid under dagen så tänker jag att det var onödigt att ta med sig allt det till skolan, så projekarbetet och idrottsboken ligger kvar hemma i Väte.

"För allt du hatar hos dig själv - Förlåt dig själv
För allt du hatar hos dig själv - Förlåt dig själv"
Skrev Jonas Gardell...
Idag vill jag tillläga

"För allt du gjorde till retoriken idag - Förlåt dig själv
För alla gånger du är sjuk Jenny - Förlåt dig själv. för just nu är jag inte på förlåtande humör...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback