Livet som författare

Livet som författare var fram till i julas ganska behagligt.
    Man vaknade på morgonen, behövde inte ens gå upp ur sängen. Om någon skulle fråga vad man gjorde, eller ännu värre säga att man skulle gå upp ur sängen så behövde man bara svara. Jag jobbar, jag tänker och väntar på inspiration. Sedan kunnde man fortsätta att titta på tv och spela datorspel.

Men nu är läget ett helt annat, varje jäkla dag måste man sitta och läsa och läsa och läsa och rätta och rätta. Och jag kan säga att rätta stavningsfel inte är speciellt lätt för en dyslektiker.

Nej om jag någonsin mer skall skriva en bok så skall jag lägga ut korrekturläsningen på entrepenad. och istället bara ägna mig åt den roliga biten, att spela Fifa 05 (nyare fungerar inte på min dator)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback