Avlyssningslagen

Idag lägger regeringen fram sitt förslag att tillåta FRA att avlyssna mobiltelefoner och läsa mail.
Idag tar vi ett steg mot en säkrare vardag.
Idag tar vi ett steg i rätt riktning i kampen mot terrorism (till skillnad mot Bush famlande i mörker)

Jag förstår inte vad som är så fruktansvärt för den vanlige medborgaren. Kan ni inte se alla fördelarna det ger oss?
Ni verkar leta efter små, små nackdelar med hela förslaget. Nackdelar som jag inte ens förstår mig på.
Jag förstår mig t.e.x inte på dem som säger att det är ett hot mot demokratin och den enskillde medborgaren.

De kommer inte att kunna avlyssna vem som hellst hur som hellst. Bara för att. Nej allting kommer att vara reglerat och väll kontrollerat.
De kommer endast att "spionera" på dem som redan har någon form av misstanke riktad mot sig. Alltså kommer den nya lagen att hjälpa till att fånga "ondingarna" snabbare och de hinner inte ställa till med lika mycket.

Är det någon som tycker annorlunda så är ni mer än välkommna att disskutera mot mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback