Midsommar

I fredags var det midsommarafton! (vilken dum inledningsmening egentligen, det är ju inte sannolikt att speciellt många som har tillgång till internet har missat det. Men kanske finns det någon och isåfall har jag gjort en lite,(men ack så viktigt) samhällsinsatts för den personen. Det känns bra.) Tillbaka till saken!

Midsommarafton firades traditionsenligt hos Timans i Väte precis som jag har gjort 17år tidigare (nu kanske någon tänker, "Men Hampus är väll 18!? Då tänker du helt rätt. Men förra året firades midsommar på fårö (som förövrigt var en jätte flopp)) I år var det inte vilket midsommarfirande som hellst hos Timans heller. Nej det var 60års jubileum. 60år är väldigt mycket.
    Tyvärr gjorde vädret så att det inte blev lika mycket feststämmning som det vanligtvis brukar. Men det blev fortfarande en av de roligaste midsommaraftnarna någonsin.
    Ringdanserna var roliga, kören var bra, och framför allt. Pollynäsen var den bästa och roligaste genom alla 60åren, det är jag säker på. Det var lagom många som var med så det blev inte långa köer utan det var full vart från början till slut :D
Midsommarafton 2007 får betyget MVG- (minuset är vädrets fel.)



Dagen efter var det lång sovmorgon som gällde eftersom jag hade kört efter Viktoria mitt i natten och inte kommit i säng förren 03:00.
Sedan var det en stadsresa inplanerad med mor och far (Julia joinade i stan) vi tittade på fina bilar på Kneippbyn, jag hittade en relativt fin Mustang för 75:000 som jag ville köpa men Jonne (mattis pappa) förbjöd mig.
Sedan åkte vi till Manges grav.
Sedan var det en studieresa till Villavagnarna på Snäck innan jag och Julia blev avdroppade hemma hos Julia.

Vid halv sju på kvällen anlände Niklas tätt följd av Sara P till den inplanderade grillfesten hemma hos Juli.
Vid åtta tiden anlände även Gute och Kristian.
Tyvärr hinner jag inte kommetera den grillkvällen och utgången till Hamnplan mer eftersom det är dags att jobba. Men kristian har skrivit en bra resumé på sin blogg så läs den, kerille.blogg.se.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback