Kontorsarbete...

Har börjat mitt första kontorsjobb nu. Idag är första hela dagen.
Jag började tio i sju. loggade in på datorn och drog snabbt igång med arbetet (d.v.s leta reda på mailadresser till varenda arkitekt i sverige) kanske låter tråkigt kan tyckas. Men det är faktiskt roligare än vad man tror.
Men nu har jag gjort det nästintil oavbrutet i fem timmar. Då börjar det bli lite långtråkigt. Speciellt när jag inte vet vad jag skall lyssna på. (Någon som har förslag?) Så då börjar man nöjessurfa lite. så jag kollade in mina favorit bloggar, som kerille.blogg och sommarvisby.blogspot.com. Tog även en titt in i Jonas Gardells dagbok, och kollade hur det gick för Emil Jensen på hans cykelturné. Jag har kollat nyheterna på aftonbladet.se sex gånger och jag har hämtat kaffe närmare tio gånger.

Så nu tänkte jag utlysa en tävling. Den kommer att fortgån fram till v.28 då jag går på semester och den heter något så enkelt som:
Vad kan man fördriva tiden med på ett kontor så att det ser ut som om man jobbar.
Den som kommer med det bästa förslaget vinner ett litet pris.
Jag hoppas på att jag skall få in åtminstonde ett förslag (mina förhoppnigar på hur många som verkligen läser min blogg är inte på topp)

Lycka till!

Kommentarer
Postat av: Jag.

Jag antar att du sitter vid en dator när du jobbar.. och därför skulle jag föreslå att du spelar typ ngt bilspel. För då kommer du sitta rak i ryggen och det kommer se ut som att jävlar i mig vad bra det går.. och så kanske du skriker till "OHOOOOJJJOJOJJJOJ".. och så får du mer lön, för då tror din boss att du hittade 14 nya mailadresser. DU kommer dessutom se väldigt engagerad ut tror jag. JAPP.

2007-06-21 @ 17:57:42
Postat av: Viktoria

Av erfarenhet betyder alltid papper ihanden eller mycket på bordet att man har jäkligt mycket att göra så fyll ditt bord med massa viktiga papper och när du rör dig ser till att du alltid har papper i handen. bra är det också om du för något sorts typ prick system på något av papprena som du har framför dig. Lycka till.

2007-07-05 @ 16:07:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback