Stockholm med klassen

Skulle egentligen bara kunna hänvisa till forfin.blogg.se direkt här, men känner att det är roligare att ge sin egna version.

Allt började med en båtresa. Klassen splittrades (i vad jag vet) tre grupper. En killgrupp, en tjejgrupp och en barn grupp (Bestående av Battan och Crey som satt i barnrummet och tittade på film hela resan)
De killarna som inte tittade på film ägnade sig åt att spela poker för att fördriva tiden. Efter en första plojomgång, som Hugo åkte ur på första handen som han gick All-In på, inledde vi en lite mer seriös omgång.
De som valde att vara med var Jag, Elton, Hugo, Demir och Hjalmar!
I potten låg fyra öl senare på kvällen!
Ganska tidigt åkte pokerproffset Hjalmar ur! Efter ytterligare lite spel var även det andra proffsset Demir borta ur matchen!
Kvar var nu tre glada amatörer som inte riktigt visste hur man egentligen spelade.
De tre tog nära två timmar på sig att avgöra matchen, trotts att Hugo många gånger inte hade mer än vad som tänkte Blindsen.
    Men slutligen satte han in stöten. Mannen myten idolen. Hampus Hägg! Och i två snabba händer hade han kopplat greppet om matchen (en kåk på kung tio och ett slutet stegdrag) och jag avgjorde sedan matchen och gick ifrån bordet fyra öl rikare:D
    Dock blev det inge drag den kvällen, men vi hade trevligt och satt på en "gotlandsispererad" bar och blev lite salongis på två av ölarna (Hjalmar och Demir har ännu sina kvar)

Dagen efter började tidigt vid sju med frukost. Sedan bar det av mot DN skrapan. Vi kom dit vid nio efter att ha stått och väntat på Jesper vid busshållplatsen i en halvtimme!
På DN/Expressen fick vi se på film och göra tidningssidor. Det var väldigt roligt!
    Sedan blev det lite fritid och vi skulle äntligen få äta de fantastiska Burgerking Burgarna som Hugo Elton och Demir hade pratat om hela resan. Hjalmar som vägrar äta på BUrger King lämnade oss för Annie.
Burgerking burgarna var jätte äckliga!

Efter fritiden var det dags för en rundvandring på Sveriges Radio. med [Aurubi] vi var bland annat med på livesändningen av P4Extra, och även inne i studion där Annika Lantz sände Lantz i P3 förut! På SR hände inte så mycket mer!

Återigen fritid och vila inför kvällens bravader! Passade på att se ett halvt avsnitt av Nile City!
Sedan var det dags för det tråkigaste, men fortfarande ganska intressanta, på hela resan. Vi skulle till Operan och se balleten om Tristan och Isolde. Det enda som höll mig vaken stundtals var räddslan för vad Cray och Battan tänkte göra med mig när jag sov!
    Efter balletens slut bar det iväg ut. Jag hängde på Battan, Cray och Jesper i en taxi som gick någonstans i stan där det fanns en O'learys. Där åt vi och tittade på en repris av Hv mot Brynäs, som tyvärr Brynäs vann.
Battan och Crey körde hårt och inledde med att beställa in var sin Paint! Den hade de drukit ur innan jag hade hunnit avsluta min första 50cl Heinieken. När O'learys stängde bar det vidare till en liten krog som hette Tiffanys! Där träffade vi en bartender som gjorde en av de godaste drinkarna jag har druckit! Tyvärr är receptet hemligt för alla som inte var med den kvällen, precis som allt annat som hände där ut, men vi kan säga att vi har döpt den till "Mmmm Tifanys"
    När det stängde där bar det av hemmåt mot Zinkens vandrarhem. Där moblerade Battan och Crey till att börja med. Sedan lyckades vi ta oss in på Elton, Hugo, Demir och Hjalmars rum och få dem att vilja ge oss öl, resultatet var mindre lyckat och vi lämnade dem till att sugas in i drömmarnas rike.
    Istället tog vi oss in till Erika där vi tillbringade en stor del av natten, Crey låg i sängen och myste medan Battan fick hjälp av Jesper med att klä av sig för att kunna joina!
Efter det gick jag Battan och Jocke upp på stan igen för att köra ett tag till men hittade inte stället vi skulle till och gick hem igen. I receptionen möttes vi av en ilsk receptionist som ifrågasatte om det var vi som hade moblerat om. Jag skall här försöka att återge konversationen mellan honom och Battan (som tio minuter tidigare hade köpt en chips påse av honom)
R. Är det ni som har moblerat om här?
B. Nej men vi kom ju precis tillbaka vi har ju varit ute på stan (stopar ned handen i chipspåsen och äter)
R. Men du köpte ju den där chipspåsen av mig för en liten stund sen
Battan är tyst och inser att han är fast.
B. men... ehh. menn. Nu skall jag gå och sova i alla fall! God natt!
Går där ifrån, tätt efter följer jag och Joke för att slippa svara på fler frågor!

Dagen efter inleddes segt med en överhoppad frukost. Stresspacka och köpa två äpplen på vägen bort för att äta någonting innan tolv halv ett på dagen!
Lämnar vandrarhemmet vid åtta. Tjugo över nio anländer vi till tekniska museet (Ungefär tjugo minuter för sent)
Där blir vi indelade i tre grupper, En tv en radio och en tidningsgrupp.  Jag kom i radiogruppen med Battan Cray Jocke, ERika, Demir och Frida!
Vi skall göra ett tio minuter långt diskussionsprogram om skönhetsideal. Jag skall vara programledare och diskussionsledare, Jocke bli tekniker och resten reportrar och diskussionsdeltagare!
Allt går bra och efter ungefär två timmars förarbete börjar vi vår sändning som vi får reda på skall sändas i stockholmslokalradio. Det går bra fram till de sista två minuterna då Demir tar ordet och börjar
"Ja jag har ju en kompis, Battan kallar vi han, han har ju gjort en penis förlängning och han mår ju inte bra idag, varken fysiskt eller fysiskt"  Ungefär här ger killen som skall hjälpa oss att hålla koll på tiden och ordningen upp och sätter sig med ryggen mot oss och låter oss sköta resten av programet själva!

Efter det är skoldagen (tre stycken) i stockholm slut och vi får göra vad vi vill tills dess att båten går hem. Jag battan Cray och Jocke bestämmer oss för att sätta oss och sova på ett kaffé i Kulturhuset tills vi blir utslängda då sätter vi oss på Pendeln till nynäshamn. Vi skall göra ett byte i Västerhaning, men hoppar av tre stationer förtidigt och får stå och frysa på en parong i tjugo minuter tillsamans med en icke fungerande godisautomat innan vi får åka vidare hem!

Det var ungefär allt som hände inte så mycket alltså

Over and out!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

1. vem är erik som battan sov bredvid?
2. hur råkar demir "säga" saker om du var i tidningsgruppen?

2007-01-24 @ 08:51:41
Postat av: Anonym

1. Såvitt jag vet så sov battan själv i sin säng, men du kanske har andra uppgifter
2. Demir råkade inte och jag var i radiogruppen

2007-01-24 @ 18:29:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback