Kristians våga stå för vad du gör!

Känner mig inte lite påhoppad i Kristians (ww.kerille.blogg.se) senaste blogginlägg! Han säger bland annat att jag både överdriver och inte kan stava!

Vi börjar med stavningen! Genom alla generationer har det svenska språket utvecklats tack vara att man inte har låst fast sig allt för mycket i hur det stavas och uttalas m.m. Är det någonting vi vill sätta stopp för? Är det så att vi kanske till och med vill tillbaka till den gammla goda tiden då man sa, ni äro och ni voro!

Nu till de andra påhoppen!


1.Jag skrev att Kristian var nära att sladda in i en refug.
Kristian svarar:- Skitsnack 1, det var ingen sladd utan en kontrollerad sväng och refugen var definitivt 20 cm ifrån!
Hampus svarar: Om det var en kontrollerad sväng som du hade problem med så förstår jag att du fick problem och åkte i diket när du väl fick sladd! På tal om avståndet så kan man ju diskutera hurvida 20cm är långt ifrån eller nära!

2. Jag råkade senare skriva fel och säga att handbromsen satt bak (jag är medveten om felet, handbromsen satt fram) Sedan sade jag att vi åkte rakt in i en stolpe!

Kristian svarar: - Skitsnack 2, handbromsen sitter FRAM, och det i samband med mitt önsketänkande att den just för tillfället skulle sitta bak resulterade i att vi åkte rakt fram och snuddade en stolpe med sidan av bilens främre stötfångare.
Hampus svarar: Vi snuddade så mycket så att stolpen flyttades åt sidan och troligtvis gav vissa skador på bilens kaross!

3. Jag fortsatte att säga att vi sladdade på Flextronics och att Kristian gled upp i en häck/rabatt.
Kristian svarar:- Sanning 1, vill endast tillägga att det var ruskigt halt och bilen gled 10 meter i låg fart innan den med en hastighet som inte skulle döda en nyckelpiga gled upp i rabatten.
Hampus svarar: Jag vill ge honom en eloge här för att han faktiskt står för vad han gjorde, men tycker fortfarande att det är tråkigt att han fortfarande måste försvara sig! Men tänker man på att det gick i en hastighet som, jag citerar "inte skulle döda en nyckelpiga" så tycker jag att det är ännu mer skrämande att han inte kunnde kontrollera sladden och få stopp på det innan rabatten kom!

4. Sedan skrev jag: "Bilen fortsätter att sladda och vi åker rakt ned i ett dike! Och kommer inte upp! Det slutar med att jag och Niklas får hoppa ur bilen och knuffa upp den ur diket."
Kristian svarar: - Skitsnack 3, visseligen var jag inte beredd på returen men rakt ner i diket är en klar överdrift. Båda framhjulen stod kanske halvvägs ner i diket (det var nära att gå i diket helt enkelt) men det var väldigt lätt att backa upp.
Hampus svarar: Så vitt jag vet börjar diket när det lixom börjar slutta nedåt från bägge sidor så att vattnet samlas där, det börjar i alla fall inte i bottnen. Alltså sladdade han rakt ned i diket (eller snett ned om man tycker bättre om det) Och ja! Det var väldigt lätt att backa upp när jag och Niklas knuffade upp honom, innan det stod det helt stilla!

5. Efter det jämnförde jag Kristian med en tio årig pojke som är på väg för att berätta för pappa att han har sparkat bort sin första fotboll.
Kristian svarar: - Skitsnack 4, lektionen skulle snart börja och det var redan dags att vända hem och jag var inte ledsen för det som hänt utan såg det som en nyttig lektion.
Hampus svarar: Här drar Kristian fram en av sina största lögner! Tack vare att han körde i diket och inte längre ville sladda så hade vi en halvtimme att spendera innan lektionen! Om han sedan har lärt sig någonting är tveksamt men man kan ju hoppas!


Kommentarer
Postat av: Anonym

skulle vilja säga att Christian kör väldigt spännande


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback