Treafest

Så var det äntligen dags för min första treafest!

Vi inledde kvällen lugnt hemma hos Kristian och Niklas, tillsamans med några gammla goda vänner mestadels folk från Klintetiden, men även en och annan nykomling! Vi satt och pratade lungt och stillsamt. Förutom Niklas och Johanna som brottades i tunnor! (Skall försöka att få tag på bilder på det)

Innan vi skulle dra ner till hamnplan började jag och Kristian att grogga upp oss lite och satte oss därför på var sin pinstol och drog gelehallon, lime och turkiskpepppar shotar och sjöng snapsvisor så som, Guling guling hej du lilla fuling, Punch, Punch, Pucnh och Eaaaaaageeel. Och sedan skickade jag och Sofia i oss en flaska vin innan vi drog oss nedåt!

Väl nere upptäkte jag att jag hade glömt mitt leg i min bil som Niklas hade borta på söder! Snabbt ringdes det och Niklas åkte och snart kunde jag joina resten av gänget inne på Hamnplan.

Tyvärr var det inte så mycket folk men det var bra drag och mycket möjlighet till dans och umgänge, och träffa gammla klasskopisar och deras kompisar så vidare! Föredelen med att det var lite folk var att när man gick därifrån hade man pratat med näsan alla!

När jag hade gått den långa ensama vägen från Hamnplan till Kristian och Niklas så mötte jag Niklas inlindad i ett täcke på väg till Johanna och Sara. När jag kom in märkte jag varför, där stod kristian och stekte fiskpinnar på full värme! Senare fick jag reda på att han tydligen hade börjat steka dem, sedan slocknat på sit sovrumsgolv för att sedan fortsätta steka!
   När vi hade ätit upp dem gick vi och lade oss! Eftersom Niklas inte var hemma valde jag hans säng! Vilket jag bittert skulle få äta upp dagen efter!
Tidigt på morgonen kommer Niklas mamma in! Och tror att jag är Niklas, hon tar försiktigt i mina fötter och viskar Niklas, niklas! Medan jag tänker, Skall jag orka vända mig om eller skall jag låta henne upptäcka att det är jag ändå! Självklart valde jag det första eftersom det var det roligare alternativet! När hon såg att det var jag ursäktade hon sig med att säga att hon fortfarande inte hade lärt sig vem som sov i vilken säng och började istället gå in och skall väcka Kristian. Men som den goda vän jag är stoppade jag henne och talade om att Niklas inte var där!

Sammanfattning: En mycket rolig första treafest som sätter stor press på de följande att hålla sama klass!

Utmärkelser:
*Donner eleverna skall ha en stor Eloge för att de valde att vara utklädda även på kvällen inte bara på dagen! Strongt jobbat!
* Niklas skall ha ett tack för att han körde ner mitt leg (även om det var med min bil)
* Kristian för att han snällt väntade utanför även om det var under protester!
* Sofia för att, ja du vet varför!
* Bartendern i baren nere som gjorde ett tappert försök att blanda något som skulle likna en Mmm, Tiffanys även om han misslyckades något, skall testa en fyra nästa gång istället!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback