Topp tre radioprogram

3. P3 populär
Ett musikprogram som går alla vardagar på P3 mellan tio och två (tror jag det är) där de pratar om ny och gammal musik och tar fram nya stjärnor. Det är tack vare P3 populär som jag har hittat Miss Li

2.
Rix morgonzoo
Ett lagom underhållande program på morgontimmarna med tre stycken personer med sådna olika personligheter så att de aldrig skulle prata med varandra egentligen. Men trots det är de tre stycken kompisar som gör riktigt bra radio.

1. Starkt Material
Det finns en risk att jag tycker om programet bara för att Anders från "Anders & Måns" är en av två programledare. Men det kan även vara för att det är ett samhällsprogram som väljer en humoristisk vinkling på nyheterna. Idag t.ex. pratade de om den brittiska reträtten från Irak och det paradoxala i att de trotts det skall skicka ned prins Harry. Och det faktum att han kommer att bli en "kulmagnet" som svenska medier så fint kallade det.
De frågade sig då om "Bulletmagnet" var den korrekta översättningen. För att ta reda på det ringde de upp Buckingham Palace. Anders som skötte intervjun inledde med frågan " Är det okej om jag pratar engelska"
Rekomenderar att du tar dig tid att gå in i deras 30 dagars arkiv och lyssnar på dagens program igen. Ett mycket bra program.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback