Legendens återkomst - Resumé

Igårkväll skedde det alltså. klockan nio beträdde jag isen för första gången på tre år! Och för första gången någonsin i hela mitt liv är jag sämst i ett hockeylag!
    Men jag vill poängtera att det huvudsakligen beror på bristande kondition och muskelmassa, när jag väl har kommit igång lite och kommit in i spelet igen och börjar använda krafterna lite mer ekonomiskt tror jag att jag trots allt kommer att stå mig relativt bra.

Träningen inleddes med att vi körde några olika små övningar med avslut på mål. Jag inledde varje övning med att stå bredvid och titta men ganska snabbt kännde jag igen dem från the old days. Sedan var det match! Vi var två lag med vardera fem spelare, alltså bara spel ingen vila, det tog snabbt på krafterna! 
     En stor nakdel var att vi bara hade en målvakt på gårdagens träning vilket betydde att ett lag fick ha gummiberra som målvakt, gummiberra är en steloppererad gummimålvakt som hängs framför målet!
     Vi avslutade hela träningen med att lägga straffar, matchen målvakt mot utespelare slöt 19-10 till målvakten, men då skall tillläggas att jag gjorde de två snyggaste målen.

På tisdag är det troligtvis matchpremiär i Visby, innan dess är de inga träningar men det skall nog gå bra ändå! Hur svårt kan de va?

Kommentarer
Postat av: Julia

hahahah, det är ju nästan värt att gå och kolla på :D

2007-02-08 @ 20:33:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback