Fuckit Facket!

Den klagande veckan går vidare och jag börjar känna mig lika arg som Magnus Betner med den enda skillnaden att jag inte kan komma på någonting roligt med min ilska!

Idag är det facket jag är arg på!
Jag vet att jag redan har tagit upp det här ämnet en gång men nu har det hänt mer saker!

Facket som skall arbeta och värna för att folk skall få arbete i Sverige och som skall se till så att inte de anställda förlorar jobben har nu sett till så att Sverige har en småföretagande mindre och i och med det även fler arbetslösa!
Självklart pratar jag om salladsbaren i Göteborg och fackets blockad där!
(jag tror att de flesta känner till fallet så jag ger det ingen presentation)
Idag tog ägaren beslutet att det inte var värt att arbeta emot facket längre och valde därför att lägga ned verksamheten, med efterföljningarna att alla anställda nu istället för att få "bättre" löner och arbetsförhållanden går utan arbete! Är det vad facket gör! Då har jag bara en sak att säga! Fuckit Facket!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback