Fotbolls- och hockeyträning

Igår var det allahjärtans dag och fotbolls träning!

Alla hjärtansdag i år firades med parmiddag med Niklas som bjöd på baconpasta. När den var avnjutad var tanken att jag skulle ge mig ut och springa men istället blev jag och niklas liggandes i soffan och tittade på skit TV och åt lösgodis, mycket skönare än att springa.

Men tillslut tröttnade vi och istället började vi hitta på olika saker vi kunnde göra. Det bästa (Som Kristian kallade årets bästa idé) var att ta Kristians låssprey och en tändare. Alla som har lekt med en deospray och en tändare som liten vet vad som händer. Men med låsspreyen blev det ett mycket kraftigare eldklot.
Mer om lekarna med låsspreyen kan ni läsa i Kristians blogg (
www.kerille.blogg.se)

Efter lite lekande begav vi oss av mot fotbollen. Där träffade vi några fyllon från fårösund som ville vara med. Och självklart fick de det. Tyvärr kom bägge på mitt lag vilket resulterade i att vi var outstandig sämst.

Ikväll var det dags för säsongens andra hockeyträning. Efter att ha stressat ifrån torneamentumträningen som mestadels ägnades åt ytterligare träningar innom Horsebal. Kom jag till Hemse. Där möttes jag av en gammal lagkamrat i form av Jakob Kelldare.
Den här veckan var vi några till och fick därför byta lite under matchen vilket resulterade i att jag orkade spela mycket bättre och klarade mig relativt bra den här veckan. Men fortfarande är det mycket kvar att snappa upp igen.
Nästa träning blir på Onsdag, alltså inte korpfotboll. Men inte förens klockan 21:30. Så om ni inte har någonting att göra så bege er till Hemse ishall!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback