Musikbyråns årsbästalista...Ett skämt

Har precis suttit och tittat på Musikbyråns årsbästalista där de listar årets 30bästa album.

Jag kan bara dra en slutsats efter att jag har sett nedräkningen. Hur kan album som "Daugava","Tilbaka till Samtiden", "Back to Black" "Never Seen the Light of Day" och "The Black and White album" inte vara med bland de trettio bästa albumen. Jag har hört musik som jag inte förstår hur någon ens kan betala för att få lyssna på sånt skit rent ut sagt.

Det är helt okej att de har valt att ta med många okända emo och indiepopband. Visst kan de vara bra, men det finns väll en anledning till att inte allt för många lyssnar på dem. De är inte alltid så bra, hade de varit så jävla bra som de på musikbyrån påstår så hade de väll varit mycket större band och artister.

Nej jag tycker att det är pinsamt.

Om jag orkar så skall jag lista min topp 30 album under året 2007. Om det nu finns så många bra album.
Men som sagt vi får se, den som väntar får svar...

Kommentarer
Postat av: Emanuel

Smaken är som baken. Jag väntar med spänning på din topp 30-lista, och vill gärna trycka på lite extra för att en sådan skall presenteras. Personligen känner jag inte igen något av de albumen du räknade upp (förutom Tillbaka till samtiden - det har du nämnt tidigare i bloggen), men det tyder kanske snarare på min okunskap om modern musik...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback