Sverige i ett nötskal

Den svenska utvecklingen

Mannen (M) kommer hem
M - Jag är hemma nu
Frun (F) svarar från köket
F - Puss på kinden
M - Jag ser på TV
Frun lämnar köket och sätter sig bredvid mannen.
M - Puss
F - Puss
F - Jag tar av mig tröjan nu
Frun gör ingenting utan fortsätter att se på TV.
M - Då knäpper jag upp din BH (Stirrar blint på tv:n)
F - Då tar jag dig mellan benen (Smuttar på en kopp kaffe)
M - Då kom jag.
F - Va bra. God natt

Och utan att de har rört varandra har de lyckats ha sex.

Är det en bra utveckling. Är det så vi vill ha det?
Nu är det här ett extremexempel. Men är det så här vi vill ha det, opersonligt? Utan egen karraktär.
Vi bara gör saker av gammal slentrian. Är det så det skall vara?
Det är den utvecklingen som sker. En utveckling där vi inte längre har någon egen karraktär utan är formstöpta i samma form. För det är så det skall vara. Det är enklast så. Då kan det inte gå fel.
Nej våga vara egen. Våga vara den som åtminstonde ställer ifrån dig kaffekoppen och åtminstonde lägger dig i sängen när du skall ha sex med din man/fru. Våga vara den som tänker utanför boxen. Våga vara den som bryter den svenska utvecklingen, världsutvecklingen.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej mr. negativ man kan nästan tror att du är Vänterpartist så lite hopp du har för människor och mänskligheten.

2007-04-11 @ 16:18:06
Postat av: Anonym

Ifall man ska tänka utanför boxen så är det väl lite gammalmodigt att lägga sig i sängen, eller? Självklart förstår jag symboliken, men i din redogörelse så representerar ju sängen ännu en gammal uttjatad sak som människan bara gör för att det ska göras. Om man nu vill förändra världen är det kanske dags att testa på något nytt, något mer uppseendeväckande än sängen. Är ju knappast någon framåtanda i sängen, är väl i så fall bättre att leta sig ut på ett fält någonstans, eller åtminstone till köksbordet.

2007-04-12 @ 16:07:03
Postat av: Hampus

Till dig med den långa kommentaren.
Jag uppmanade väl egentligen inte till att göra nya vilda saker utan att bryta den bakåtgående trenden. Det kan man ju göra utan att göra helt nya saker. Att tänka utanför boxen när man är i en bakåtgående trend kan ju vara något så enkelt som att göra det vanliga, eftersom det då inte längre är vanligt.
Hoppas du förstår mitt resonemang

2007-04-13 @ 20:57:27
Postat av: Anonym

Jag förstår, men jag tycker att du har fel. Det är ju dock din rättighet att ha det. Men den värld som var innan fungerade inte, så varför nöja sig med att ta något tråkigt och göra det normalt igen när man istället kan förändra det till något bättre? Lycka till med sängen!

2007-04-14 @ 22:19:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback