Nya jorden (eller min hyllning till Christer Fuglesang)

Nu är framtiden säkrad, nu behöver vi inte bry oss om den jord som går under namnet Tellus längre. En ny jord är hittad.
Igår (eller om det var i onsdags) hörde jag på radion att NASA eller något sådant har hittat en planet som påminner väldigt mycket om jorden. De tror att det skall gå att leva på den. Tänk om!?
Tänk om vi skulle kunna sätta oss i ett rymdskepp och bara lämna den här jorden för ett nytt liv på den nya planeten. Våran chaufför dit skulle självklart bli Christer Fuglesang och alla svenskar skulle äntligen få en chans att bo i funglesang-land istället för i Sverige och få kalla sig för Fuglesangare. Tänk vad underbart.

Men en tanke som väcks när man hör talas om en ny planet och är troende är ju, är det Gud som har skapat planeten för att rädda dem som är värda att rädda för att sedan göra en ny syndaflod. Tänk om Gud planerar att rensa världen på alla som inte förtjänar att leva vidare på den nya planeten. Undrar om man skulle få följa med!?
Undrar vem som skulle få vara den nya Noa? Jag lägger min röst på Christer Fuglesang. Jag lägger även min röst på att den nya jorden skall hete Fungleearth.


Tänk om man inte får följa med...

Kommentarer
Postat av: Anonym

"it's fina fisken!"

2007-04-28 @ 12:45:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback